شهروندان مراقب روش جدید کلاهبرداری از طریق تلفن بانک باشند

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از روش جدید کلاهبرداری سارقان و کلاهبرداران خبر داد

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از روش جدید کلاهبرداری سارقان و کلاهبرداران خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی شفیعی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: بررسی های به عمل آمده از شکایت برخی از شهروندان به پلیس فتا نشان می دهد اشخاصی به صورت دو خانم و یک آقا یا دو آقا و یک خانم به فروشگاه های سطح شهر مراجعه کرده و اقدام به خرید لوازم ورزشی، لباس و... می کنند؛ اما در زمان پرداخت وجه به بهانه نبود پول نقد و عابر بانک از فروشنده درخواست می کنند تا از طریق موبایل بانک هزینه اجناس خریداری شده را پرداخت کنند.

این مقام انتظامی گفت: در این مرحله کلاهبرداران اطلاعات و مشخصات کامل حساب صاحب مغازه را دریافت و اقدام به اجرای مراحل پرداخت وجه ازطریق تلفن بانک نموده و برای اطمینان خاطر مراحل پرداخت را به فروشنده نشان داده و تا مرحله پیش پرداخت پیش رفته و در پایان با رویت شماره پیگیری به فروشنده ادعا می کنند وجه خواسته شده تا چند دقیقه دیگر به حسابتان واریز می شود.

رئیس پلیس فتا در ادامه بیان داشت: فروشنده با این تصور که پول اجناس تا دقایقی دیگر به حسابش واریز خواهد شد اجناس را تحویل کلاهبرداران می دهد.

 وی گفت: پس از خروج سارقان از فروشگاه، فروشنده متوجه می شود که هیچ پولی به حساب وی واریز نشده است.

 سرهنگ شفیعی به فروشندگان توصیه کرد: حتی الامکان از قبول پرداخت به صورت موبایل بانک خودداری کنند و در صورتی که چاره ای نداشتند اطمینان حاصل کنند که پول به حسابشان واریز شده است.

وی درخاتمه ضمن اشاره به هشدار های پلیس گفت: شهروندان بدانند پلیس فتا  همواره در کنارشان خواهد بود؛ بنابراین می توانند موارد را ازطریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir گزارش کنند.

منبع : خبرگزاری فارس