علاقه مندان به قضاوت شانس پذیرش در دانشگاه علوم قضایی را از دست ندهد

رئیس دانشگاه علوم قضایی ضمن تشریح امتیازات این دانشگاه از داوطلبان مستعد آزمون سراسری که علاقه‌مند به تصدی منصب قضا هستند خواست که شانس پذیرش در این دانشگاه را از دست ندهند

رئیس دانشگاه علوم قضایی ضمن تشریح امتیازات این دانشگاه از داوطلبان مستعد آزمون سراسری که علاقه‌مند به تصدی منصب قضا هستند خواست که شانس پذیرش در این دانشگاه را از دست ندهند.

محمدجواد شریعت باقری با اشاره به برگزاری آزمون سراسری گفت:‌ همه دانش آموزان در رشته های علوم انسانی،‌ ریاضی و تجربی می‌توانند در کنکور سراسری دانشگاه علوم قضایی را انتخاب کنند و اگر دارای رتبه بالا باشند و در دانشگاه علوم قضایی پذیرفته شوند، در رشته‌های علوم قضایی مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی گفت:‌ پذیرفته‌شدگان در این دانشگاه یک دوره چهار ساله را خواهند گذراند و بعد از چهار سال کارآموزی قضایی را تکمیل خواهند کرد و به عنوان قاضی پایه یک در قوه قضاییه مشغول به خدمت خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم قضایی در پاسخ به این سوال که دانشجویان تا چه رتبه‌هایی در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند؟ گفت: همانطور که می دانید کنکور یک رقابت است و کسانی که بهترین نمرات را در این رقابت کسب کنند شانس قبولی بیشتری دارند و معمولا رتبه‌های زیر 1000 یا 1500 در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند.

شریعت باقری تصریح کرد: دانشجویانی که در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند از سوی قوه قضاییه بورس می شوند و تا پایان تحصیل نیز بورسیه هستند.

وی درباره مزایای بورسیه تحصیلی گفت:‌ اولین مزیت بورسیه در دانشگاه علوم قضایی این است که آینده شغلی دانشجویان این دانشگاه تضمین است به طوری که پس از پایان تحصیل دانشجویان در منصب قضا مشغول خواهند شد. مزیت دیگر این است که در حین تحصیل به دانشجویان حقوق پرداخت خواهد شد و دانشگاه مکلف است برای دانشجویان شهرستانی خوابگاه فراهم کند.

رئیس دانشگاه علوم قضایی با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه از خدمت سربازی معاف می شوند تاکید کرد که چهار سال تحصیل دانشجویان این دانشگاه جز سوابق خدمتی دانشجویان محسوب می‌شود.

شریعت باقری درباره مقاطع تحصیلی در دانشگاه علوم قضایی گفت: دانشگاه علوم قضایی علاوه بر مقطع کارشناسی،‌ مقاطع ارشد و دکترا هم دارد و اتفاقا کسانی که با دیپلم وارد این دانشگاه می شوند شانس بالایی برای قبولی در کارشناسی ارشد و دکترا دارند.

وی در توصیه‌ای خطاب به داوطلبان آزمون سراسری 94 گفت:‌ توصیه من به داوطلبان این است که به امکان تحصیل در دانشگاه علوم قضایی به طور جدی فکر کنند. کسانی که به قاضی شدن علاقه دارند و فکر می‌کنند استعداد لازم را دارا هستند می توانند در دانشگاه علوم قضایی بدرخشند، لذا این شانس را از دست ندهند؛ همچنان که دانشگاه علوم قضایی نیز نباید شانس پذیرش دانشجویان نخبه را از دست بدهد.

رئیس دانشگاه علوم قضایی در رابطه با راه اندازی مقاطع ارشد و دکترا گفت:‌ دانشگاه علوم قضایی 32 سال پیش تشکیل شد و در آن زمان مدرک کارشناسی بالاترین مدرک تحصیلی در داخل کشور بود و کسانی که می خواستند در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنند به خارج از کشور می رفتند. اکنون از آن زمان 30 سال گذشته، سطح آموزش عالی بالا رفته و دیگر کارشناسی بالاترین درجه نیست به همین دلیل لازم بوده که ما سطح تحصیل را بالا ببریم و الان بیشتر قضاتی که جذب قوه قضاییه می شوند نیز مدرک کارشناسی ارشد دارند.

وی درباره ویژگی خاص دانشگاه علوم قضایی گفت که این دانشگاه تنها دانشگاه حقوق در کشور است به طوری که این دانشگاه دارای مقاطع تحصیلی کارشناسی،‌ کارشناسی ارشد پیوسته،‌ کارشناسی ارشد غیر پیوسته و دکترا است.


شریعت باقری
شریعت باقری که حدود یک سال از آغاز مسئولیت اش در دانشگاه علوم قضایی می گذرد درباره تحولات این دانشگاه در این مدت گفت: تحولاتی که دانشگاه علوم قضایی در این مدت داشته بیشتر در جهت کیفی سازی بوده است. بدین معنا که تلاش شده برای دانشجویان کارشناسی ارشد جهت تامین نیازهای قوه قضاییه بیشتر سرمایه گذاری شود.

رئیس دانشگاه علوم قضایی با بیان اینکه برخی رشته های جدید به رشته های قبلی این دانشگاه اضافه شده است گفت:‌ در حال حاضر 16 رشته در مقطع کارشناسی ارشد در حال اجرا داریم و برنامه راهبردی و استراتژیک برای دانشگاه تدوین شده است.

وی از جذب اساتید جوان و نخبه و تلاش برای فعال کردن ساختارهای دانشگاه به عنوان دیگر تحولات یک سال اخیر در دانشگاه علوم قضایی یاد کرد.

شریعت باقری با بیان اینکه دانشگاه علوم قضایی سه دانشکده «حقوق»،‌ «ثبت و مدیریت قضایی » و «پیشگیری از جرم و اصلاح و تربیت» دارد، گفت:‌ در این دانشگاه رشته هایی مانند حقوق نظارت و بازرسی،‌ جرایم اطفال و نوجوانان، حقوق اسناد و قراردادها،‌ دادرسی اداری،‌ حقوق حمل و نقل،‌ حقوق سردفتری و حقوق ثبت اسناد و املاک در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد، در حالی که این گرایش ها در دانشگاه های دیگری وجود ندارد.

منبع : ایسنا